ronnaslada

Alla inlägg under januari 2012

Av ronnaslada - 1 januari 2012 10:58

Skönt att vi har årskiften - för att kunna få göra summeringar av det gångna året, omstarter eller till och med rivstarter av det nya året, eller att kunna fortsätta på något bra som påbörjats.

Summeringen av året i Rönnås får mej att tänka WOW, vilket år!

Renoveringsprojektet; oj vad mycket som har hänt där! Huset har fått ny fasad, nya fönster. Halva taket har blivit omlagt. En gammaldags veranda har kommit upp på husets mitt. Massor har också blivit gjort inne i huset, men mer lär det bli. Nästa jul kanske vi firar i Rönnås?!


I januari, ja ungefär för ett år sedan, bestämde jag mej för att ha några sommarprojekt. Det skulle vara en kvinnofrukost, ett musikquiz och en loppis. Ni som känner mej vet att idéerna brukar vara fler än de som verkställs! En viss framförhållning hade jag, föreläsare till frukosten bokades redan i januari, strax innan Kerstin Bertilsson tog sin jeep o drog iväg till Afrika med sin väninna Eva. Har man bokat så kan man ju inte fega ur, eller hur?!

Aldrig hade jag känt mej så nöjd över något projekt jag har dragit igång som över mina sommarprojekt. Frukosten blev så lyckad, det blev ingen kvinnofrukost utan en frukost för alla, som dessutom fick bli avslutning av de aktiva Tvååkersdagarna. Ca 60 personer kom och åt frukost och lyssnade på Kerstins fantastiska reseberättelse. Vädret var så fint och vi kunde sitta ute och äta. Alla mina önskningar blev uppfyllda, fint väder, mycket folk och nöjda besökare! Kul!

         


Två veckor senare var det dax för min loppis, mycket folk kom, ca 150 personer, och de flesta hade något med sej när de gick! Vädret var ju inte vad jag hade tänkt mej, men troligen var det inte till någon nackdel, för denna dagen verkade folk passa på att ta ett loppisrace med bilen och det funkar ju bra även i regn.

Quizet började jag vackla över, jag hade nog lite ångest inför det! Men två veckor innan tänkt datum bestämde jag mej till 100% - tveka inte, KÖR!

Och tur var väl det! Det var föranmälan och alla 70 platserna blev fyllda. Dagen innan fick jag två återbud men några timmar innan start fick jag ett telefonsamtal -Har du fått några återbud?! Nu blev det fullsatt igen!

Det bjöds på mat och löstes musikquiz. Nervöst var det för mej  men  tack vare väldigt goa o hjälpsamma tjejer, min granne Elisabeth, Julia o Emma, kusiner till kusinerna och Frida, en annan go tjej vi känner, så gick det mesta riktigt bra.

 I samband med inbjudan till quizet fick jag bestämma mej för att kalla gården för något. I Rönnås finns ju 5 gårdar, hur ska folk veta var det är om jag alltid bara säger Rönnås? Man måste nog ha något eget namn, ni har väl hört talas om Backa Loge i Kalv, Schougs Loge i Torup tex? Här fick det bli Rönnås Lada!


I slutet på juli fick jag frågan av en kompis: Ska du inte ha en julmarknad oxå? Lätt svar - klart jag måste ha!

Ja hur det gick med julmarknaden finns ju att läsa i tidigare uppdateringar.

Vi kan inte vara mer än mycket nöjda med det gångna året! Vilket roligt år det har varit!


Tack till alla er som har besökt Rönnås Lada under 2011! Nu planerar jag för fullt inför 2012. Välkomna tillbaka!


  

Skapa flashcards